BISNES YANG MEMBERI MANFAAT ITU LEBIH PENTING DARI KEUNTUNGAN SEMATA-MATA

 

9 Sebab Saya Berbisnes


1. Berkongsi manfaat produk 

-Nurul dah guna serasi dan banyak manfaat Nurul dapat, jadi Nurul nak orang lain turut rasa sama manfaat luar biasanya.


2. Ada duit poket sendiri

-surirumah ni biasa orang cakap tak ada duit, asik habiskan duit suami, jadi kita buang persepsi negatif masyarakat dan buktikan surirumah pun mampu menjana pendapatan sendiri dari rumah. Bila ada duit sendiri boleh bagi mak ayah duit setiap kali balik kampung. 


3. Selesaikan hutang 

-sebab dah tak kerja, hutang belajar (PTPTN) pun kejap bayar kejap tak, bila berbisnes boleh konsisten bayar dan Alhamdulillah dah habis bayar awal tahun hari tu. Lega sangat.


4. Boleh sedekah, infaq dan buat korban 

-bila ada duit sendiri, nak sedekah bila nak sedekah banyak mana, nak infaq bila dan banyak mana malah nak buat ibadah korban setiap tahun pun seronok sangat sebab dapat berkongsi dengan orang lain rezeki yang kita usahakan sendiri.


5. Sunnah Rasulullah

-ada ke yang tak nak pahala? Setiap hari kita mesti cuba sehabis baik nak kumpul pahala kan? Bila berbisnes ni, mudah sangat nak kumpul pahala janji apa yang kita buat tu ikut landasan yang betul.


6. Mengeratkan silaturrahim

-bila berbisnes kita berpeluang dapat kawan baru, dapat circle positif dan dapat eratkan semula hubungan kawan-kawan yang lama terputus


7. Belajar macam-macam ilmu baru 

-sejak berbisnes macam-macam ilmu Nurul dapat belajar, macam pengurusan masa, pengurusan kewangan, pengurusan team, teknik pemasaran, cara menulis yang berkesan. Eh banyak lagi lah. Terasa rugi sangat tak join dari dulu lagi.


8. Bantu kawan lain sama-sama menjana pendapatan dari rumah

-bila berbisnes, kita ada peluang bantu kawan lain sama-sama jana pendapatan, kan seronok kalau tengok kawan gembira sebab dapat bagi mak ayah duit, dapat belikan anak hadiah, dapat tolong suami. Seronoknya tak mampu nak gambarkan.


9. Simpanan untuk kecemasan

-bila kita berbisnes secara tak langsung kita latih diri kita menyimpan sedikit untuk kecemasan. Orang kata beringat sebelum terkena. Jadi buatlah simpanan walau sedikit tapi sangat membantu kelak. Masa kita susah tak kan ada orang dapat bantu kita, jadi menabunglah untuk masa depan.


Semoga bermanfaat buat semua.

Comments

Popular posts from this blog

KHASIAT BUNGA RAYA

VITAMIN C SEMULAJADI