REZEKI ALLAH LUAS HANYA PERLU BERUSAHA TANPA PUTUS ASA





Allahuakbar, semuanya dengan izin Allah jua. Betullah orang kata, dalam rumahtangga kena banyak sabar dan tolak ansur. Mungkin tak kan ada orang faham. Banyak benda yang Nurul belajar. Kena sabar, kena tolak ansur dan bertimbang rasa. 

Kalau nak kata pengorbanan tu usah dikata. Hanya kita suami isteri je tahu. Hidup ni biarlah apa pun dengan suami dan isteri sendiri. Jangan difikir apa orang kata sebab tak ada orang akan faham apa yang kita lalui sampai bila-bila. Baik mahupun buruk pun itulah pilihan kita dulu. Jadi kita saling melengkapi antara satu sama lain.

Tipulah kalau Nurul cakap, Nurul tak pernah diuji. Allah je tahu macam mana rasanya. Tapi berkat sabar, suami sentiasa bagi sokongan, kita pun saling tolak ansur, alhamdulillah Allah bagi apa yang kita mahukan bila tiba masanya.

Syukur alhamdulillah, walaupun Nurul tak punya kerjaya hebat macam orang lain, walaupun ada yang masih mengata rugi belajar “tinggi-tinggi, kejuruteraan pula tu tapi tak kerja”. Itu semua buat Nurul kuat semangat.

Tapi itulah yang terbaik buat Nurul yang Allah nampak tapi Nurul masih tak nampak hikmahnya satu masa dulu. Syukur tak sangka apa yang Nurul korbankan selama ni suami sangat hargai. 

Syukur atas nikmat allah dengan segala rasa yang dapat dikecapi selama ni. Terima kasih suami atas hadiah yang tak pernah putus untuk isterimu ni. Isterimu ini sentiasa doakan kejayaanmu di dunia mahupun di akhirat. 

Semoga kita sama-sama dapat besarkan amanah yang Allah beri ini sebaik yang mungkin. Saling melengkapi dan saling perbaiki mana yang kurang untuk mencipta kebahagiaan yang kita impikan.

Alhamdulillah...

#mamanurulasmak

Comments

Popular posts from this blog

KHASIAT BUNGA RAYA

VITAMIN C SEMULAJADI