SYUKUR DENGAN NIKMAT YANG DAPAT KITA NIKMATI SEKARANG



Terkejut bayar harga seikat petai. Ke memang harga macam tu. Tapi sebab kesayangan nak datang, kita nak masak sambal petai tempoyak, malas nak pikir harga. Ambil saja.

Tapi hari ni, betul-betul menusuk kalbu. Itu kita nak beli seikat petai. Orang lain entah makan ke tidak. Entah makan berlaukkan apa kan. Syukur segala nikmat allah yang diberi hari ni.

Rasa sedih sangat bila jiran sebelah rumah bercerita tadi nak balik Ipoh hantar anak ke kampung sebab nak masuk kerja semula. Dah berbulan tiada gaji sejak PKP, simpanan semakin kurang. Siapa ada kawan-kawan atau sedara mara kerja Singapore dia tahulah ceritanya macam mana.

Walaupun kami berlainan bangsa, tapi sikap jiran yang ramah mesra dan sangat merendah diri buatkan kami selesa. Turut simpati dengan keadaan nasib yang menimpa keluarganya. Macam mana anak-anaknya yang masih kecil tu dibesarkan dengan nenek tanpa ibu ayah di sisi.

Nurul dapat rasakan saat kerinduan si kecil pada ibu dan ayahnya. Allahuakbar. Kalau diingat balik waktu sebulan kami PJJ awal tahun lalu, rasa peritnya tak tahu nak gambarkan macam mana apatah lagi si anak kecil yang tiada ibu dan ayah di sisi berbulan-bulan entah bila dapat ketemu semula.

Apa pun yang kita hadapi sekarang, moga-moga Allah mudahkan jalannya kelak. Moga kita semua sentiasa dalam lindunganNya jua, aamiin.


Comments

Popular posts from this blog

KHASIAT BUNGA RAYA

VITAMIN C SEMULAJADI