MUSIM PERAYAAN MUSIM PENYAKIT BERJANGKIT



Tips untuk ibu bapa prihatin di musim wabak covid 19

Ketika musim perayaan ada yang berkumpul adik beradik atau melawat saudara mara terdekat. Ada juga yang melawat jiran tetangga kerana tak dapat balik beraya.

Bila ada seseorang yang batuk, selesema atau demam, mulalah yang lain pun turut sama berjangkit.

Kanak-kanak dan bayi mahupun warga emas adalah golongan yang paling berisiko untuk mudah terkena penyakit berjangkit kerana ketahanan badan mereka adalah rendah.

Ibu bapa yang prihatin pasti sudah siap bersedia untuk melindungi anak masing-masing kan? Walaupun ada yang beraya di rumah sendiri saja, kita kena sentiasa bersedia tau. Baiklah, di sini Nurul kongsikan beberapa tips untuk anda praktikkan.

1. Pastikan penjarakan sosial di jaga.

2. Pakai mask dan hand sanitizer.

3. Sediakan hand sanitizer di poket baju anda.

4. Siap sedia sekali Minyak Herba Asmak kerana kegunaannya bukan sahaja untuk semput, batuk, kahak, selsema, tapi juga membantu melegakan kembung perut, sembelit, susah tidur, untuk urutan bayi, gigitan serangga, luka berdarah dan bengkak. Jika ibu-ibu nak guna untuk sakit kepala, migrain, senggugut, lenguh-lenguh dan sakit -sakit badan pun boleh.

5. Lain-lain untuk memudahkan anda, set Asmak Baby Care (ABC) untuk penjagaan optimum anak anda. Essential Oil ABC juga bagus untuk kulit dan urutan bayi agar tidur lebih lena, losyen ABC untuk masalah kulit dan elak terkena gigitan nyamuk, Bedak asmak membantu melegakan kulit bermasalah.

6. Amalkan pengambilan madu dalam kehidupan seharian. Ambil 1 sudu setiap pagi bagi anak-anak dan 2 kali untuk dewasa, termasuk sebelum tidur in sha Allah ia dapat membantu menguatkan lagi antibodi dan ketahanan tubuh badan anda sekeluarga.

7. Pastikan ubat-ubatan penting dibawa dalam kit travel anda bersama.

P/s: Beli Madu Asmak dapat habatussauda sebotol percuma. Dapat lagi sampul raya ekslusif PERCUMA. Hanya perlu tuangkan sedikit ke sudu madu tadi dan minum terus. Nak campur dalam air dan susu segar pun boleh, sebagai penambah manis dalam masakan pengganti gula.

Sekarang ada promosi beli produk Asmak dapat PERCUMA hadiah ekslusif tau bersempena Ramadhan. Nurul sedia membantu yang memerlukan, in sha allah.

#staysafe
#kitajagakita
#mamanurulasmak
#agenasmakkotamasai



Comments

Popular posts from this blog

KHASIAT BUNGA RAYA

VITAMIN C SEMULAJADI